Criminological Characteristics of Juvenile Aggression of Oleksii Yu. Petechel*, Yuliia V. Kerniakevych-Tanasiichuk, Volodymyr M. Vazhynskyi, Mariia O. Krasii

The purpose of this article is to research the phenomenon of aggression, in particular juvenile aggression, and to propose the ways of its prevention based on the results of the research. The methodological framework for the research consists of the body of the scientific methods, general and specific, and the scientific method of learning. It is established that the issue of aggression is a multivariate one, which implies scientific research of different fields of human activity. In general, the prevention system against juvenile aggression shall have regard to the fundamental alterations in the consciousness of an individual, in particular learning the communication skills both with coevals and adults, development of skills of self-control, of the ability to make self-appraisement, increase of relevance of such appraisement, overcome of the personal negative formations, learning and realization of the non-aggressive forms of behavior.

Caratteristiche criminologiche dell'aggressività giovanile

Lo scopo di questo articolo è di ricercare il fenomeno dell'aggressività, in particolare dell'aggressività giovanile, e di proporre le vie della sua prevenzione in base ai risultati della ricerca. Il quadro metodologico per la ricerca è costituito dal corpo dei metodi scientifici, generali e specifici, e dal metodo scientifico di apprendimento. È accertato che la questione dell'aggressività è multivariata, il che implica la ricerca scientifica di diversi settori dell'attività umana. In generale, il sistema di prevenzione contro l'aggressività giovanile deve tenere conto delle alterazioni fondamentali nella coscienza di un individuo, in particolare apprendere le capacità comunicative sia con coevi e adulti, lo sviluppo di capacità di autocontrollo, la capacità di autogestirsi valutazione, aumento della pertinenza di tale valutazione, superamento delle formazioni negative personali, apprendimento e realizzazione delle forme di comportamento non aggressive.